Hjälpsida
Inloggning i Kundportalen

I Kundportalen får du tillgång till all information om ditt ledningsanvisnings- och projekteringsärende från de ledningsägare som Geomatikk hanterar. Här kan du även enkelt beställa tilläggstjänster, inmätningsuppdrag och hantera grävtillstånd.

Använd användarnamnet från e-postmeddelandet 

När du registrerar ett ledningsanvisnings- eller projekteringsärende på ledningskollen.se får du ett e-postmeddelande från ledningsanvisning@geomatikk.se. I meddelandet finns ditt användarnamn och en länk till ditt ärende i Kundportalen. Använd det användarnamnet när du loggar in i Kundportalen. Det är viktigt att använda rätt användarnamn eftersom du kan ha flera konton i Ledningskollen, och du behöver logga in på det konto som är kopplat till ditt ärende.

Har du registrerat ett ärende för första gången?

Om det är första gången du registrerat ett ärende så skapas ditt användarkonto automatiskt i Kundportalen. För att logga in behöver du då bara skapa ett lösenord. Du gör detta genom att klicka på länken "Har du inget lösenord?" som finns i inloggningsrutan.

Har du glömt ditt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord för att logga in i Geomatikks Kundportal, välj ”Har du inget lösenord?” i inloggningsrutan till Kundportalen.

Så loggar du in i Kundportalen

Vanliga frågor och svar

Har du frågor om inloggning?

Skicka ett mejl till vår support på kundportal@geomatikk.se