Robin Johansson, teamledare
Geomatikks medarbetare Robin Johansson visar upp en drönare.
Våra värderingar styr hur vi agerar på Geomatikk. Värderingar kommer inifrån och kan inte klistras på, det är vår övertygelse. Delar du våra värderingar och sätt att se på jobbet? Testa om du är en av oss!
Toppen! Det här är precis vad som behövs, jag hjälper gärna till med vad jag kan.
Är det verkligen nödvändigt? Förändringar är jobbiga och tar bara tid, de flesta kunder är ju nöjda som det är?
Jag gör det jag måste göra, men helst inte mer.
Jag hjälper självklart till men bara om jag har tid.
Jag säger att det finns andra som kan hjälpa till istället.
Jag säger vad kul att du frågar, det är inte riktigt mitt expertområde men jag kanske kan komma med den infallsvinkel som behövs?
Jag säger något svävande om att jag kommer att bli klar vid den tidpunkt som kunden förväntar sig, under förutsättning att allt rullar på som det ska.
Jag ger kunden ett klart och tydligt besked om när ärendet kan vara klart och motiverar varför det kommer att ta längre tid än förväntat
Jag lovar kunden att allt kommer att vara klart i tid, möjligen t om lite tidigare. Det kanske funkar och gör det inte det så löser jag problemet då.
Jag kontaktar genast kunden för att gå till botten med vad som hänt. Därefter talar jag med alla andra inblandade parter och när jag har en tydlig bild av situationen återkopplar jag till kunden vad som gått fel och varför. Om så krävs ser jag till att ändra våra rutiner.
Jag ber kunden kontakta någon annan så är frågan ur världen för min del.
Jag klagar på gnälliga kunder på kafferasten och sedan gör jag ingenting.
Dunkar personen i ryggen, garvar och tjoar högt så alla hör: "är du på smällen eller?"
Jag frågar varför personen avstår alkohol och berättar sedan utförligt om mina egna alkoholvanor.
Jag säger ingenting, det är var och ens ensak vad den vill dricka.
(Do not touch this text)
(Do not touch this text)
(Do not touch this text)
Rätt svar!
Tack för att du tagit dig tid att fundera över hur det är att jobba på Geomatikk. Värderingar är en viktig guide för hur vi beter oss mot varandra och våra kunder. Känner du dig som en av oss?