Geomatikk söker Kundmottagare till Gävle

Geomatikk förebygger grävskador på ledningsnät.

Geomatikk skyddar samhällsviktiga ledningar i marken och bidrar till att Sverige fungerar som det ska. Vill du vara med och göra skillnad? Nu söker vi kundmottagare till Gävle.

Varje år drabbas tusentals personer av avbrott på ledningsnäten för t.ex. el-, tele- eller internettrafik. Avbrotten beror i många fall på avgrävda ledningar. Geomatikk förebygger dessa skador genom att markera var samhällsviktiga ledningar ligger i samband med att privatpersoner eller företag behöver gräva. Våra kunder är Sveriges största nätägare.

Vår kärnverksamhet – ledningsanvisning – skapar nytta för nätägare, kommuner, entreprenörer och samhället i stort. Som komplement till ledningsanvisning arbetar vi med inmätning och dokumentation av ledningar.

Vad erbjuder vi?

Geomatikk är ett företag i stark tillväxt och kan erbjuda en spännande, föränderlig arbetsplats med stora karriärmöjligheter. Vi har sedan etableringen 2011 gått från några få till drygt 320 medarbetare och blivit den ledande aktören inom ledningsanvisning i Sverige.

Geomatikk ingår i den nordiska Geomatikkgruppen. Läs gärna mer om oss här på hemsidan.

Se den inspirerande kortfilmen om Geomatikk här:

Din roll som Kundmottagare

Som kundmottagare förmedlar du ledningsanvisningar till entreprenörer och privatpersoner som ska utföra grävarbeten, i syfte att skydda våra kunders nedgrävda infrastruktur.

  • Att självständigt fatta beslut i de ärenden du handlägger, med stöd av de kriterier enligt gällande rutinbeskrivningar.
  • Att gemensamt i arbetsgruppen hålla de tidsfrister för handläggning företaget har gentemot våra kunder.
  • Att utföra kundtjänstarbete via telefon, ta inkommande samtal samt kontakta entreprenörer då ytterligare information är nödvändig.
  • Att arbeta med registrering av förfrågningar per telefon och e-post.

Din profil

Vi söker dig som har lätt att lära och ta in rutiner och direktiv. Viktigt att du är flexibel, målinriktad och har god social kompetens. Du kommer att ingå i ett team av medarbetare där ni tillsammans arbetar mot uppsatta mål. Det är därför viktigt att du är en lagspelare och har goda kommunikationsegenskaper.

Arbetet ställer även höga krav på analytisk förmåga och stresstålighet då vi arbetar med tidsfrister och deadlines.

Kompetenskrav

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice/kundmottagning. Det är meriterande om du har arbetat inom support eller arbete som telefonförsäljning samt inom vår bransch.

Känner du att du har den erfarenhet och de personliga egenskaper vi söker och vill vara med på denna framgångsrika resa, tveka inte att skicka in en ansökan!

Anställningsformen är visstidsanställning, och beredskap kan komma att ingå i tjänsten.

Ansökan:

Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till: marie.blomgren@geomatikk.se. Ange ”Ansökan kundmottagare” i ämnesfältet i ditt mail.

Sista ansökningsdag:

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag dock senast 2018-01-31.

Frågor:

Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta rekryterande chef för kundmottagningen Marie Blomgren på 070-308 60 91 eller marie.blomgren@geomatikk.se